mandag 7. juli 2014

hovefestivalen 2014

Med fullstappet sekk og campingstoler på sleng møtte Ole og jeg opp på bussholdeplassen med et par andre som så ut likedan som oss. Bussen kom førti minutter for seint men jeg hadde ingen sure miner; bare forhåpningsfull og glad. 

Jeg måtte telle til ti og tjue og tretti under teltoppsettelsen på grunn av en forferdelig irriterendes vind som skulle danse med teltduken mens vi andre motvillig holdt igjen. Første lunkede cideren gjorde seg og alt jeg har opplevd er bare en mølje med fine opplevelser.

Jeg har gynget/grått/sunget med til akustiske versjoner av the 1975 sine mest populære sanger, jeg har skålet og highfivet tilfeldig forbipasserende, jeg har danset til det ble lyst igjen/festivalområdet stengte, vi har ledd og vi har lest hoveposten høyt for hverandre mens vi drakk smålunket morgenpils, hver morgen har vi våknet fyllesyke og svette og gispet etter luft som første handling (og vannposten ble fort neste stoppet), jeg har tilbedt discokula på flekken og danset meg svimmel, gutta i viva mexico husket meg og vegetariano ekstra crema- burritoen min fra i fjor, selv nesten uten stemme sang jeg med alt jeg kunne til bastille og ellie goulding, vi har droppet mange av konsertene vi planla å se, jeg fikk slengkyss kun til meg av matt healy da minibussen til 1975 kjørte forbi (fangirlet endel), jeg har brukt sykt mye penger på kaktuscider og best av alt jeg har vært sykt lykkelig.

Hovefestivalen var supervellykket og jeg har storkost meg selvom jeg hadde relativt mye vondt i kroppen da jeg forlot tromøya fredags morgen. Etter en uke med drittmat og ræv hygiene gjorde det seg med hjemmelaget suppe og en varm skikkelig dusj hos mormor. Resten av fredagen og frem til lørdagsformiddagen sov jeg bare.

Jeg holdt meg frisk hele festivalen, og først da jeg kom hjem bet bronkitt seg hardt fast i meg og siden det har jeg ligget utslått som ei varm flue. Nå er det bare to uker så er det festival igjen: slottsfjellfestivalen! Åh kjære vene som jeg elsker festivallivet. you feel me?

Jeg tok ikke med meg kameraet så bilder (og video av 1975 <3) finner dere på instagrammen min @prinsesseidunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen noen ord.