fredag 2. januar 2015

om bøker og kjærlighet (++)

Det tikket inn flere spørsmål en først forventet, og det gleder meg. Har valgt ut og slått sammen noen.

Kan du anbefale noen fine bøker?

- av bøker liker jeg "14 000 things to be happy about" veldig godt fordi jeg kan slå opp i den når som helst, på hvilken som helst side og smile, ellers elsket jeg alexandra potters "what's new pussycat?" og "a street cat named bob". 

Serier?

- jeg elsker "carrie dairies" og "don't trust the b in apt. 23"! (og selvfølgelig "my cat from hell")

Filmer?

- åh, av filmer så liker jeg alt vennlig men også visuelt filmteknisk attraktivt. "Lars and the real girl" er fin, "Her" liker jeg og alt mulig rart av disneyklassikere. Annet enn det ser jeg mye dokumentarer, og disse liker jeg: "are all men pedophiles", "blackfish", "happy", "miss representation", "whores glory" og mange mange flere. 

En film du kan se om og om igjen?

- mean girls eller min bror bjørnen.

Hvilke nettbutikker handler du mest fra?

- etsy og ebay!

Hva er favorittsangen din eller en sang du syns er vakker?

- den vakreste sangen jeg vet må være "la petite mort" av cæur de pirate (det er den mest spilte av alle mine sanger i 2014). 

Tips på å bli en bedre samtalepartner? (bedre flyt i samtalene)

- altså, mennesker elsker å prate om seg selv! Syns du det er vanskelig med tema så spør vedkommende om interesser og hobbyer, og hva de liker vet det. Noe annet som også kan gi bedre flyt er å gi bekreftelse på at du følger med og er interessert! Det kan være så enkelt som "mhm" eller "akkurat" men helst et oppfølgingsspørsmål ("hvordan er det da?").

Sorterer du alfabetisk eller etter farge? 

- etter farge! Syns det ser penest ut og er mest lettvint.

Et godt minne fra året?

- (må bli flere:) londontur med klassen, paris med ole ellers var festivalsommer da spesielt hove fantastisk (som alltid).

Hvor lenge har du og ole vært sammen og når er neste jubileum?

- vi har vært kjærester i hele tre år nå i midten av januar.

Hva fikk du til jul?

- iphone 6 (<3). Hallo se på kamerakvaliteten da!

julemorgen i nordbyen
Hvordan er forholdet mellom deg og ole? Hvordan holder dere gnisten?
- forholdet vårt er trygt. Jeg er komfortabel med han, men han utfordrer meg likevel. Vi er veldig forskjellig, men utfyller hverandre på mange områder. Dessuten er han verdens snilleste, mest tålmodige og den mest omtenksomme jeg vet om (han og pappa). Han er flink på å si ifra om det er noe, og det er også viktig. Jeg tror grunnen til at vi fungerer bra som partnere er at vi var bestevenner en god stund før vi ble sammen og med det som utgangspunkt kommer du veldig langt, fordi når romantiske følelser svinger er du fortsatt sammen med en du liker å prate med og omgås.

Når du utvidet ørene, hvordan var alt? 

- En januarnatt 2012 fant jeg ut at jeg ville utvide ørene og begynte kun 12 timer etter. Jeg bestemte meg på forhånd for 16mm, og det er jeg glad jeg gjorde fordi ellers hadde jeg nok endt opp på 26mm. Du blir veldig blind for størrelse når du holder på. 

Hvor lang tid brukte du? 

Jeg har 16mm i ørene nå, og jeg utvidet det hele på 8-9 mnd. Anbefalt er vel 1mm i mnd og jeg hadde seff dårlig tid og utvidet omlag 2mm i mnd (dette angrer jeg på, fordi uten plugg i ser dette veldig uapetittelig ut).

Hvordan renset du?

Jeg renset med intimsåpe fra dr greve og smørte med vaselin og uparfymert body milk for å ikke tørke ut (jeg tar alltid ut pluggene når jeg dusjer og vasker hullene, fordi som alle andre kroppslige kriker og kroker så lukter det hvis du ikke vasker)

- må legge med at det finnes selvfølgelig dager og arrangementer hvor det finnes et nett lite elegant øredobbalternativ jeg ikke har muligheten til å velge, men jeg finner nesten alltid noe å kompensere med så jeg har ikke opplevd noen anger. Det er uansett bare en annen måte å pynte seg.


Hvordan går det med deg?

- akkurat nå har jeg det veldig fint. Selvfølgelig er det områder jeg ønsker kunne vært litt bedre, men det går seg vel til med tiden. (takk som spør). 

julemorgen i nordbyen

bilde fra en sen morgen hos ole i romjula.

1 kommentar:

  1. Du svarer så godt for deg! Og hurra for to innlegg på én dag ❤

    SvarSlett

legg gjerne igjen noen ord.