onsdag 2. september 2015

gratis mat er den beste menneskemagnet

Tirsdager har jeg ikke skole, men da Malin sendte meg snapchats av så og si gratis vegansk mat, organiske smoothier (mixet med kraft fra sykkelgenerator), boder og musikk var det ingen tvil om hvor jeg skulle vende snuta. Griffith University hadde environmental day.

En kjapp dusj og en lang tur i kollektiv trafikk seinere dyttet jeg i meg nachos med hummus og salsa (rakk dessverre ikke ta noe bilde). Jeg tok naturligvis med meg recycle or die-nettet mitt da dette føltes naturlig, men til min store forbauselse var det null resirkulering. Ikke engang av papp og papir: noe som gjorde meg litt sinna, fordi all 1. mat og drikke ble servert i papp + 2. hallo?! "environmental day"? (ja, jeg sendte en mail til ledelsen om det)

smoothie cycle
blærgh. (smoothiene fra smoothie cycle var dødsdigge)

Jeg er så innmari "vegucated" om dagen og det føles så riktig. Jeg vil så gjerne bevisstgjøre og inspirere. Føler meg så bra i både kropp og sinn, og selvtilliten min vokser. Jeg er så glad vegetarianisme, veganisme og "kjøttfri mandag" er i vinden! Og her i australia er de jo, som jeg skrev i forrige innlegg, innmari flinke.

Jeg leste at i 2014 ble det drept 400 millioner færre dyr i kjøttindustrien enn i 2007 (i usa bare!) på grunn av at folk kutter ut kjøtt. Dette går så riktig vei og jeg ønsker sånn at det skal bli mainstream. Dette var en stor tunge strakt ut til alle som sier at det ikke nytter å ikke spise kjøtt! At vi utgjør ingen forskjell. 400 millioner færre liv drept. Sånne nyheter er så himla viktig og motiverende.

--

Endelig har jeg fått børstet støv av kameraet og knipset litt. Viser i neste innlegg!

1 kommentar:

  1. Er så enig med deg. Selv har jeg klart å spise mindre kjøtt, men klare ikke å kutte det helt ut. Men håper du har det bra i Australia og at det er fint å bo der :)

    SvarSlett

legg gjerne igjen noen ord.