tirsdag 16. september 2014

å lengte etter magi

Det heter slik at "home is where your heart is" og jeg tror hjerte mitt ble igjen i amsterdam. Et sted mellom varme blader over blanke kanaler, svart kaffe, kyssing på benker, lange sykleturer på oransje sykler og karakteristiske lukter så ble jeg forelsket og knyttet på en slik måte jeg ikke har følt meg tilknyttet noe sted tidligere. Det er nå omlag ett år siden jeg opplevde denne byen og jeg savner tilværelsen. Jeg savner magien og ja, det heter "home is where your heart is" og jeg tror hjertet mitt ble igjen i amsterdam.


6 kommentarer:

  1. Åh, Amsterdam er nydelig! Jeg er også en sånn person som forelsker meg lett i byer, og jeg liker å tenke at om man legger igjen små biter av hjertet sitt rundt omkring, så hører man hjemme overalt! Kanskje du kan flytte til Amsterdam en dag?

    SvarSlett
    Svar
    1. åhh, fin tanke. den skal jeg ta med meg. det er absolutt en stor mulighet for at jeg kommer til å flytte til amsterdam en dag!

      Slett
  2. Veldig fin blogg, denne vil jeg fortsette å lese :)

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri kjent meg bedre igjen i et blogginnlegg. Amsterdam er det mest magiske stedet på Jord. Jeg var der selv for 4 år siden og jeg har vært solgt siden da. Ingen av byene jeg har reist til i ettertid - verken Paris, New York, Orlando osv - kan komme i nærheten. Skulle endelig reise tilbake nå i september, men på grunn av en akutt familiesituasjon måtte det avlyses - og det føltes akkurat som å kjærlighetssorg! Alt jeg vil er å dra tilbake så fort som mulig, og hvem vet, kanskje vi sees der ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. åh wow jeg finner litt støtte i at det er flere som meg som føler det slik rundt en by. tusen tusen takk for at du delte dette med meg frida.

      Slett

legg gjerne igjen noen ord.