mandag 6. oktober 2014

rød tråd

Blanke røde negler, friske røde kinn, søte røde epler, matte røde lepper og vidunderlig rød eføy som strekker seg opp etter alt innen rekkevidde. I lomma på min svarte kåpe som allerede har begynt å bli nuppete har jeg min nye røde moleskinenotatbok hvor jeg har skriblet litt allerede. Jeg elsker den mer og mer for hver gang jeg kikker på den. Motvinden er sterk og dagen er kald og jeg bærer dobbel strømpebukse. Jeg sykler sakte og jeg sykler omveier kun for å få med meg vakre flammende alleer i smågatene rundt huitfeldsgate nedenfor sykehuset.

For i dag er første dagen på lenge hvor jeg ikke hadde fullbokket time for time på agendaen, men noen avtaler og slikt hadde jeg nå likevel. Jeg har vært innom jobben min, drukket litt presskannekaffi med karl og nå skal jeg snart øvelseskjøre en tur med pappsi. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen noen ord.